maandag 8 mei 2017

Dag 1: Oldenzaal - Haaksbergen

IDat mijn conditie niet optimaal is was vandaag gelijk al te merken. Fietsen met ruim zestig kilo bepakking is toch heel wat anders dan normaal een stukje fietsen. Ook de afstand werd door wat bezoekjes die ik nog moest afleggen en wat inkopen die ik nog moest doen wat groter dan ik gewend ben. Uiteindelijk vandaag een kilometer of dertig op de fiets gezeten. Ik heb het dus maar rustig aangedaan en heb regelmatig een pauze genomen.

Mijn bedoeling is om de eerste periode zoveel mogelijk gebruik te maken van zogenaamde paalcampings. Dit zijn afgelegen plekken waar je legaal mag wild kamperen. Op af en toe een pomp voor grondwater na, zijn hier dan ook geen voorzieningen te vinden. Eens in de zoveel tijd zal ik wel gewone campings bezoeken, want hoe fijn de natuur ook is, een warme douche op zijn tijd is ook wel erg lekker.

Bij aankomst op de eerste locatie bleek echter al gelijk een probleem. Hier had het volgende bordje moeten staan:



Deze bleek echter inmiddels vervangen te zijn door het volgende bordje:



De locatie was dus opgeheven. Maar ja, vlak voor het donker in de stromende regen ga je niet weer op de fiets zitten, dus toch maar de tent opgezet. Met enige moeite, want lichamelijk was ik inmiddels leeg. Eenmaal in de tent viel ik dan ook in no time in een diepe slaap. Wel zonde dat dit geen paalcamping meer is, want het is een prachtige locatie midden in een bos waar niemand je kan zien en je dus helemaal één bent met de natuur.

Hieronder de locatie op de volgende ochtend, vlak voor mijn vertrek.

2 opmerkingen:

  1. Yuri, ik ken je niet en jij kent mij niet, maar ik wens je veel succes. je doet het enige juiste op dit moment. Ikzelf trek er ook regelmatig op uit met fiets en tent en maak dan het hoofd weer leeg. na verloop van tijd zul je merken dat je minder aan het plannen bent. Succes, sterkte en hou vol. groet Theo (Almelo)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gewoon door gaan Yuri en zien wat de volgende dag je brengt. Het (leven) gaat bijna nooit volgens planning ;-)

    BeantwoordenVerwijderen