donderdag 18 mei 2017

Dag 11: Voorst - Rust en onrust

Een dag met rust voor het lijf, maar grote onrust in het hoofd.

Zoals gebruikelijk na een reisdag een rustdag voor het lijf. De afstand van gisteren was niet in de koude kleren gaan zitten, dus hij was ook echt nodig. Op wat inkopen na, vandaag verder niets gedaan, niet eens een verkenning.

Waar het lijf alle rust kreeg, was het hoofd vandaag juist bijzonder onrustig. Met name de politiek blijft me bezighouden. De kwaadheid die ik zes maanden heb onderdrukt over wat er in de fractie gebeurd is, komt volop naar boven. Niet iedereen zal blij zijn dat ik dit hier uit, maar ik heb met mezelf de afspraak gemaakt dat het verbergen lang genoeg heeft geduurd, ik maak van mijn hart niet langer een moordkuil.

Ik kan maar moeilijk begrijpen waarom ik me al die tijd zo ingehouden heb. Goed voor mezelf was dat zeker niet, maar met de wijsheid van nu in mijn optiek ook niet voor de partij. Op details van wat anderen hebben gedaan ga ik overigens niet meer in. Dat laat ik achter me, het gaat me nu om mezelf. Ik heb hier enkel gisteren wat over gezegd, omdat het verhaal over mijn depressie anders niet compleet zou zijn. Hieronder dus alleen nog iets dat ik zelf anders had moeten doen.

Ik verwijt mezelf vooral dat ik in de afgelopen jaren het afdelingsbestuur niet meer heb betrokken bij het functioneren van de fractie. Had ik dat gedaan, dan hadden zij vanaf dag één een heel ander beeld over de situatie gehad. De kans is overigens groot dat ik op korte termijn de beslissing neem om mijn zetel in te leveren en me ook niet kandidaat voor de volgende periode ga stellen, Eerst mijn eigen balans hervinden voor ik weer ga bijdragen aan de Oldenzaalse balans. Hoewel ik nog wel genoeg ideetjes voor een beter Oldenzaal heb natuurlijk, en die zal ik ook nog wel uitspreken voor ik eventueel mijn ontslag als raadslid neem.

Tot zover genoeg over de politieke details. Het heeft mij echter vandaag dusdanig bezig gehouden, dat ik op het einde van de dag wel in mijn tent ben gaan liggen, maar de slaap geen moment heb kunnen vatten.

Tot slot nog een foto van de plek waar ik nu sta.

1 opmerking:

  1. Youri, nooit aan jezelf twijfelen, ik heb als voorzitter van de toenmalige OR TopCraft bij jou altijd het idee gehad dat je oprecht en integer was en bent.
    Mocht D66 geen optie meer zijn kun je in mijn optiek een prima rol spelen bij een andere partij,of je richt er zelf een op.
    Nogmaals nooit aan jezelf twijfelen

    BeantwoordenVerwijderen