zondag 21 mei 2017

Dag 14: Voorst - wasdag

Ook op reis zijn er huishoudelijke klusjes, een lofzang op de camping waar ik sta en vandaag een aangename ontwikkeling.

Inmiddels twee weken op weg en daarmee werd het ook de hoogste tijd om mijn kleding eens een goede wasbeurt te geven. Voordeel van een reguliere camping zoals ik nu gebruik, is dat er warm water beschikbaar is en in dit geval zelfs ook nog een centrifuge.

Ik moet wel zeggen dat het lang geleden is dat ik met de hand de was heb gedaan. Was even vergeten dat dat echt werken is om alles schoon te krijgen, maar met enig geduld en veel gestamp was uiteindelijk weer net zo schoon als het twee weken geleden mijn tas ingegaan was. Aansluitend wel even een douche nodig om mezelf ook weer schoon te krijgen, want het was zweten om alles schoon te krijgen.

Ik moet bekennen dat ik aardig fan begin te worden van de camping waar ik nu sta. Natuurcamping de Haverkamp in Voorst gaat het hier om. Een heerlijk rustige, groene camping, met bijzonder vriendelijke eigenaren die alles tip top in orde houden. Een uitstekende en vooral erg schone sanitaire gelegenheid spring er in vergelijking met andere campings echt uit.

Het hele terrein is overigens keurig onderhouden en je kunt aan alles merken dat deze camping de passie is van de eigenaar. Mocht je het gebied langs de IJssel een keer willen gaan ontdekken, en dat kan ik van harte aanraden, dan is deze camping een perfect uitgangspunt. En mocht je een keer naar deze camping gaan, doe de eigenaar dan de groeten van me :)

Als laatste nog wat melden waar ik vandaag erg blij van werd. Mijn riem kan inmiddels een gaatje strakker, dus het afvallen gaat de goede kant op. Nog een heel eind te gaan, maar het begin is er.

1 opmerking: