dinsdag 23 mei 2017

Dag 16: Voorst - Te nat om verder te trekken deel 1

Veel regen, heel veel jeuk, een uitstapje naar Klarenbeek en een mooi online gesprek.

Jeuk!! Waar ik al bang voor was is gebeurd, in mijn slaap heb ik zo ongeveer alle muggenbulten te weten activeren en alles jeukt dan ook als een dolle. Mijn beide handen en mijn linkervoet zijn daarnaast door de muggensteken ook nog eens gezwollen. Vooral mijn linkervoet is er flink aan toe, niet vreemd met niet minder dan 17 muggensteken. Bij het aantrekken van mijn schoen knelt mijn voet zelfs in mijn schoen.

Gisteravond was de voorspelling nog dat het vanaf het einde van de ochtend droog zou zijn vandaag en dus zou vandaag mijn reisdag worden. Halverwege het inpakken van mijn spullen begon het beeld op de weer sites echter te veranderen. Het zou vrijwel de hele dag blijven regenen en daarmee viel deze dag dus ook af als reisdag.

Gelukkig sta ik hier prima in Voorst, dus ik maak me niet druk. Ik zie deze dagen dat ik niet verder reis maar als vakantiedagen. Mooi de tijd om een beetje na te denken, gelukkig zonder dat de gedachten te zwaar werden.

Ondanks de regen toch nog maar even naar Klarenbeek gefietst, een kilometer of zes verderop. Klarenbeek is namelijk om een bepaalde reden uniek en daar kon ik dus nog mooi snel een filmpje over maken. De opnames waren wel enigszins beperkt, omdat ik het vanwege de regen vanuit een bushokje moest doen, maar het gaat om het feitje dat ik wilde delen. Met een paar dagen zal dit filmpje hier te zien zijn. Gelijk ook in Klarenbeek maar een zalfje gehaald tegen de jeuk, want anders gaat slapen er vannacht niet van komen.

Verder niet zo veel te melden over vandaag, behalve dat laat in de avond er een mooi online gesprek plaats heeft gevonden dat me goede moed en veel positieve energie heeft gegeven. Het gesprek was niet altijd even makkelijk voor me, omdat ik me voorgenomen heb om voortaan open en eerlijk te zijn en dan moet je ook dingen benoemen die je normaal achterwege zou laten. Eigenlijk was dit pas de eerste test van dat voornemen en ik ben tevreden hoe ik de test heb doorstaan.

Na afloop van het lange gesprek, naar aanleiding van dat gesprek, nog met iets in mijn gedachten aan het spelen geweest, zonder daar gelijk een conclusie aan te verbinden. Uitgestelde conclusies zijn vaak de mooiste conclusies.

Dankzij het zalfje was de jeuk een stuk minder geworden, waardoor ik uiteindelijk toch nog redelijk heb kunnen slapen gelukkig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten