donderdag 25 mei 2017

Dag 18: Voorst - Hoge Veluwe

Die vervloekte ijstijden maken het me zwaar.

Na drie dagen extra in Voorst vanwege het weer, vandaag eindelijk weer verder getrokken. Wel behoorlijk aan de late kant vertrokken, omdat ik zo nodig weer met allerlei mensen moest praten voor vertrek. Hierdoor stapte ik uiteindelijk pas vlak voor zes uur op de fiets. Wat je noemt rijkelijk laat.

De vertrektijd was vooral aan de late kant, omdat ik met een deadline zit. Mijn volgende plek is de camping gelegen in het park de Hoge Veluwe en je kunt het park slechts tot een uur voor sluitingstijd op, voor vandaag is dat acht uur.

De route bedraagt 25 kilometer, dus dat is te doen. Minder aangenaam is het klimwerk dat ik onderweg moet doen. De Veluwe is op dezelfde wijze ontstaan als de Sallandse Heuvelrug en laat ik daar nu een filmpje over gemaakt hebben toen ik daar was:




Een groot deel van de reis was dus voortdurend op en af en dat was met mijn forse lichaam, plus een flinke bepakking een hele bezoeking. Er zaten klimmen bij waarbij ik halverwege gewoon even moest stoppen om weer op adem te komen. Ik ben flink in training dus zou je kunnen zeggen.

Met al dat klimmen en op adem komen kwam de deadline van acht uur echter wel steeds dichterbij, dus ik was dan ook blij dat het laatste stuk vooral naar beneden liep, zodat ik even goed gas kon geven.

Hijgend, kreunend en steunend kwam ik om precies 19:59 aan bij de kassa. Trots op mezelf dat ik het nog gered had ontdekte ik echter als eerste dat de deadline voor de camping niet acht, maar negen uur is. Eigenlijk had ik dus alle tijd gehad.

Tegen de tijd dat mijn tent stond was het echter al wel negen uur geweest en dan mag je ook als campinggast niet meer het park op. Helaas vandaag dus geen kans om wild te spotten, maar die kans gaat ongetwijfeld nog komen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten