dinsdag 9 mei 2017

Dag 2: Haaksbergen - Twickel

Hoewel mijn lichaam na dag 1 echt wat rust kon gebruiken, zat er niets anders op dan van dag 2 ook een reisdag te maken. Na een nacht met regelmatige krampaanvallen goed stijf wakker geworden, dus alle reden om het opnieuw rustig aan te doen.

Rustig aan doen heeft echt zo zijn voordelen. Zo heb ik bij tussenstops onderweg bijvoorbeeld minutenlang naar een haas kunnen kijken die dacht ongestoord de meest komische sprongen te kunnen maken in een weiland vlak voor me. Onvergetelijk was ook dat tijdens een tussenstop ineens uit het niets een roofvogel nog geen tien meter voor me de wei in dook en met wat leek op een muis tussen de klauwen weer vertrok. Fascinerend was ook een luchtgevecht vol met waanzinnige capriolen tussen drie vogels om een takje. De nestingsdrang is blijkbaar erg groot.

Dankzij enkele omleidingen vanwege de aanleg van de nieuwe N18 werd de route vandaag twintig kilometer, met af en toe een forse tegenwind. Vlak voor Twickel wilde Google maps mij nog over een voetgangersbrug met circa 70 treden sturen en de aanblik alleen al veroorzaakte spontaan kramp in één van mijn kuiten. Gelukkig bleek er een alternatieve route beschikbaar.

De locatie op het landgoed ligt circa een kilometer van het kasteel aan een beekje en ziet er werkelijk fantastisch uit. Na het opzetten van de tent moe, maar voldaan, mijn tent ingekropen en heerlijk geslapen. Gelukkig met veel minder krampen dan de nacht daarvoor.


2 opmerkingen:

  1. Damn Yuri respect!! Doe het rustig aan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hopelijk is/verloopt je nacht van dinsdag op woensdag beter want het lijkt me best koud in een tentje, in ieder geval veel succes en ik blijf je blog volgen ondanks dat ik je niet ken

    BeantwoordenVerwijderen