woensdag 10 mei 2017

Dag 3: Twickel - rustdag

De dag begonnen met het zetten van een lekkere pan thee in de hele vroege ochtend, midden tussen de fluitende vogels en geen mens in zicht. Genieten dus. En nu weet ik ook eindelijk dat het camping kooksetje dat al ruim 17 jaar in mijn bezit is werkt, ook handig.

Verder vandaag proviand ingeslagen in Delden, er was markt, dus gelijk een gebakken visje gepakt, en de omgeving bekeken om locaties te zoeken voor de filmpjes en foto's die ik de volgende dag wil maken. Spieren echt ongekend stijf, dus verder vooral gerust.

Mijn tent staat vlak naast een wandelpad, maar in mijn tent ben ik onzichtbaar voor de wandelaars, daardoor heel vaak mogen horen wat voor mooie locatie het is om te kamperen. Ik ben het helemaal met ze eens. Opvallend overigens hoeveel mensen de behoefte voelen om het bordje met de regels voor deze locatie hardop voor te lezen.

Onderdeel van de ingekochte proviand was een stokbrood. Het blijft jammer dat Nederlandse bakkers geen stokbroden kunnen bakken, ondanks dat er op de zak staat 'op zijn Frans bereid'. Met de Franse slag bedoelen ze denk ik. In Nederland bakken vrijwel alle bakkers brood bij hogere temperaturen dan elders in de wereld en dit gaat ten koste van de smaak helaas. Efficiency gaat echter voor alles blijkbaar in Nederland.

2 opmerkingen:

  1. Beste Yuri, ik ken je - helaas - niet maar we hebben ten minste deze dingen met elkaar gemeen: dat we uit Twente komen, dat we D66-politici zijn, of zijn geweest (in mijn geval dat laatste), en dat we bekend zijn met depressie. En ook dat we ons gelijkelijk verbazen over het onvermogen van Nederlandse bakkers om een goed stokbrood te bakken. Ik wens je een goede reis, ook al lijkt die nog niet erg op gang te komen. Maar geniet zo lang het kan van het Twickeler landschap. En van de enorme bomen die daar staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik moest je van de gilde van settlers ook veel sterkte toewensen en hopen dat je gelukkig wordt (pirella13)

    BeantwoordenVerwijderen