dinsdag 16 mei 2017

Dag 9: Sallandse heuvelrug - Extra dag

Eigenlijk mag je maar drie nachten blijven op een paalcamping, vanwege de schoonheid van de omgeving heb ik besloten om er stiekem een vierde nacht en daarmee dus ook een extra dag aan toe te voegen.

Vandaag was de eerste dag dat het zo warm was dat ik mijn mouwen maar opgestroopt heb, Tot mijn verrassing viel het gelijk op hoe wit mijn onderarmen zijn, omdat mijn handen al flink gekleurd zijn. Met al die tijd dat ik buiten ben vang ik veel zon op en dat begint blijkbaar zijn effecten te hebben.

Hoewel mijn tent in Salland staat, me vandaag nog even geworpen op de geschiedenis van de Twentse textielindustrie. Het resultaat is later vandaag te zien op deze site.

Verder er vandaag een rustige dag van gemaakt. Ik heb namelijk besloten waar ik morgen naar toe ga en daar hoort een flinke verplaatsing bij, ik kan de energie dus goed gebruiken.

Mijn plannen om nog een afsluitend filmpje bij het kampvuur te maken om te vertellen over de schoonheid van de Sallandse heuvelrug worden gedwarsboomd door een forse regenbui, dus doe ik het maar even zonder beeld. Ik kan een bezoek aan de Sallandse heuvelrug echt van harte aanbevelen. Neem een camping of hotel in de omgeving en trek er op je gemak met de fiets op uit en neem vooral de tijd om af en toe lang op een bankje te zitten. De omgeving is prachtig en met het juiste geduld zie je ook een veelheid aan dieren aan je voorbij trekken.

Rob de Nijs zong dat de regen zachtjes tegen zijn zolderraam tikte, ik viel in slaap terwijl een stortbui tegen mijn tentdak aan het razen was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten